Ramadan Bazaar

Gepost door: Latifa El Morabit | 19/03/2022 | Gepost in

• Dit evenement is voorbij.

01/04/2022 @ 17:00 - 22:00

Op Vrijdag 1 april 2022 organiseren Futsal Borgerhout, de winkerliersvereniging Boho2140, District Borgerhout en hun partners FMV vzw en BIS-Vlaanderen de “Ramadan Bazaar”. Dat is een avondmarkt op vrijdag 1 april, net voor de start van de Ramadan. Borgerhoutse ondernemers en organisaties laten je op het Laar proeven van een unieke sfeer en heerlijke lekkernijen.

De Ramadan is naast het vasten ook een maand van samenzijn, delen en elkaar ontmoeten, in al haar diversiteit. Wil je een hapje komen eten, een cadeautje voor iemand kopen of gewoon mee genieten van de Ramadan sfeer? De Ramadan Bazaar is the place to be!

De markt gaat door op het Laar in Borgerhout op vrijdagavond 1 april. Je kan je verwachten aan marktkramers en ondernemers met eten, henna en koopwaar, maar ook infostandjes van onze verenigingen.
Standhouders:
Notensnacks van Astronut.be
Wenskaartenverkoop en henna
Dadels van Palestina Solidariteit
Jalal handelaars: potten, fruit en textiel
ARTH: zeep, kruiden en kaarsen
Hulporganisatie Al Ikram
Hulporganisatie Al Hanaan Hands
Welzijnsoverleg
Bengaalse gemeenschap
Green Deen vzw: milieu & islam
FMV
Futsal Team Borgerhout
BIS Vlaanderen
Animatie:
Ook optredens mogen niet ontbreken om helemaal in de sfeer te komen van het Djeema el Fna plein in Marrakesh. Je kan er draaiende derwisjen zien, muziekgroep BIS komt spelen en je kan luisteren naar traditionele zang (Anasheed).
Geniet bovendien van live demo’s chebekia maken (honingkoekjes) en msemen maken (griesmeelpannenkoeken uit de Maghreb) door de verenigingen van FMV vzw. Kinderen zullen zich zeker niet vervelen op de springkastelen, het pannavoetbalveldje of de kindergrime.
In samenwerking met: Boho2140 waar winkelen werelds is, FMV, BIS Vlaanderen en Futsal Team Borgerhout.
Waar en wanneer?
Vrijdagavond 1 april tussen 17 uur en 22 uur.
Laar 1, Borgerhout 2140 (vlakbij halte Drink Turnhoutsebaan).

Datum:
01/04/2022